Nastavení tisku

Zavřít tisk
Vodácká navigace
www.vodackanavigace.cz

Hron

Celá řeka, délka 276 km
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
9 km
Místo se uvádí jen kvůli úplnosti odkud je řeka Hron splavná. Podle dnešní legislativy je na úseku od Červené Skály po Heľpu zakázána plavba. Vážení návštěvníci, od 1.1.2005 je platný aktuální návštěvní řád národního parku a jeho ochranného pásma, ve kterém Vám chceme přiblížit zásady chování všech návštěvníků (turistů, sportovců ....) Na území NAPANT. Tyto zásady vycházejí ze zákona č. 543/2002 CFU o ochraně přírody a krajiny, který konkrétně vymezuje činnosti podmíněno souhlasem orgánu ochrany přírody, resp. činnosti v daném území zakázány. PLAVBA NA VODNÍCH TOCÍCH Vyhrazené úseky vodních toků:
- Hron v úseku Heľpa - Šalková (od 15.4. Do 15.9., V době od 9. do 16.hodiny);
- Černý Váh v úseku Nižný Chmelienec, most - soutok s Bílým Váhem (od 15.4. Do 15.9., V době od 9. do 16. hodiny);
- Starohorských potok (od 15.4. Do 15.9);
type
Most silniční
9 km
900 m
type
Most železniční
Červená Skala
9,9 km
type
Most silniční
Červená Skala
9,9 km
type
Obec Červená Skala
pravý břeh (200m)
9,9 km
200 m
type
Most pro pěší
Červená Skala
10,1 km
1,3 km
type
Most silniční
11,4 km
1,4 km
type
Most silniční
12,8 km
1,5 km
type
Most silniční
Zlatno
14,3 km
500 m
type
Most silniční
Zlatno
14,8 km
type
Obec Zlatno
levý břeh (200m)
14,8 km
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Zlatno
14,8 km
type
Vodočet Zlatno
Zlatno
14,8 km
1,8 km
type
Most silniční
16,6 km
1,3 km
type
Most silniční
18 km
500 m
type
Jez Pohorelá
Nesjízdný
18,4 km
Výška 2 m

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Neznámé
600 m
type
Most silniční
19,1 km
400 m
type
Most silniční
19,5 km
1,7 km
type
Obec Pohorelá
pravý břeh (1,7 Km)
21,2 km
200 m
type
Most silniční
Pohorelá
21,4 km
1,2 km
type
Most pro pěší
22,7 km
1000 m
type
Jez Heľpa
Nesjízdný
23,6 km
Výška 1 m, vlevo náhon s elektrárnou na konci

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Neznámé
300 m
type
Most silniční
23,9 km
800 m
type
Obec Heľpa
pravý břeh (700m)
24,7 km
type
Most pro pěší
Heľpa
24,7 km
200 m
type
Brod
Heľpa
24,9 km
1,3 km
type
Most pro pěší
26,2 km
2,4 km
type
Jez Závadka nad Hronom
Nesjízdný
Závadka nad Hronom
28,6 km
Výška 1,5 m, náhon vpravo

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Neznámé
200 m
type
Přítok Hronec
řeka přitéká z levé strany
Závadka nad Hronom
28,7 km
type
Most silniční
Závadka nad Hronom
28,7 km
600 m
type
Obec Závadka nad Hronom
pravý břeh (300m)
29,3 km
type
Most silniční
Závadka nad Hronom
29,3 km
700 m
type
Most silniční
Závadka nad Hronom
30 km
3,2 km
type
Most silniční
Polomka
33,2 km
100 m
type
Jez Polomka I.
Sjízdný
Polomka
33,3 km
Neznámé

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Neznámé
type
Jez Polomka II.
Sjízdný
Polomka
33,3 km
Neznámé

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Neznámé
300 m
type
Jez Polomka III.
Sjízdný
Polomka
33,6 km
Neznámé

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Neznámé
200 m
type
Jez Polomka IV.
Nesjízdný
Polomka
33,8 km
Kolmý stupeň, nebezpečný vývar. Před jezem nelze zastavit kvůli vydlážděnému korytu! Situaci prohlédnout ze břehu od předchozího stupně. Po důkladné prohlídce a zvážení svých schopností může být tento jez sjízdný.

Sjíždět
Nesjízdný

Přenášet
Přenášení po levé straně
400 m
type
Obec Polomka
pravý břeh (800m)
34,2 km
type
Vodočet Polomka
Polomka
34,2 km
type
Most silniční
Polomka
34,2 km
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Polomka
34,2 km
2 km
type
Jez Polomka V.
Nesjízdný
36,2 km
Neznámý, vlevo náhon zkracující oblouk Hronu, v půlce náhonu elektrárna. Náhonem je plavba zákázaná. Pod jezem je při nižším stavu vody koryto často suché a je třeba 2 km koníčkovat.

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Neznámé
100 m
type
Most silniční
36,2 km
3,3 km
type
Most pro pěší
39,5 km
Pokud se chcete vyhnout koníčkování lodí přes staré koryto Hronu, které obchází MVE pod Polomkou, je dobrá možnost začátku cesty pod žel. stanicí Bacúch, asi 600 m níže po proudu u nenápadného potoku, který se do Hronu vlévá zleva. Odtud je dostatek vody i při stavu na vodočtu v Polomce okolo 50 cm.
2,9 km
type
Most pro pěší
42,4 km
1,6 km
type
Most silniční
Beňuš
44 km
type
Obec Beňuš
pravý břeh (100m)
44 km
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh (100m)
Beňuš
44 km
1,6 km
type
Most silniční
45,6 km
700 m
type
Obec Filipovo
levý břeh (200m)
46,3 km
100 m
type
Jez Filipovo
Nesjízdný
Filipovo
46,4 km
Kolmý jez, výška 3 m, vpravo elektrárna.

Sjíždět
Nesjízdné

Přenášet
Přenášení po pravé straně
type
Most silniční
Filipovo
46,4 km
2,2 km
type
Jez Bujakovo
Sjízdný
48,7 km
Výška 1 m, pod jezem ostré kameny, vlevo náhon

Sjíždět
Po důkladném prohlédnutí za optimální vody sjízdné pro pevné lodě.

Přenášet
Přenášení po pravé straně
1,7 km
type
Most železniční
Bujakovo
50,4 km
200 m
type
Most silniční
Bujakovo
50,6 km
100 m
type
Obec Bujakovo
50,7 km
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
Bujakovo
50,7 km
900 m
type
Přítok Rohozná
řeka přitéká z levé strany
Zadné Halny
51,5 km
200 m
type
Obec Zadné Halny
pravý břeh (200m)
51,7 km
type
Most silniční
Zadné Halny
51,7 km
2,5 km
type
Most pro pěší
Brezno
54,2 km
200 m
type
Most silniční
Brezno
54,5 km
type
Vodočet Brezno
pravý břeh
Brezno
54,5 km
1 km
type
Obec Brezno
55,5 km
type
Most silniční
Brezno
55,5 km
900 m
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Brezno
56,4 km
type
Most pro pěší
Brezno
56,4 km
type
Most silniční
Brezno
56,4 km
1000 m
type
Most silniční
Brezno
57,4 km
1,6 km
type
Most silniční
59 km
1,6 km
type
Obec Valaská
60,6 km
type
Most silniční
Valaská
60,6 km
1,3 km
type
Jez Chvatimech
Sjízdný
Chvatimech
61,9 km
Výška 1 m, vpravo propusť, kterou je sjízdný, pokud je dostatečně zvednutá (po prohlédnutí, v propusti a těsně pod ní bývají často zaseknuté stromy). Přes kolmý stupeň nesjízdné - za nízké vody mělký betonový doskok, za vysoké vody je zde nebezpečný válec.

Sjíždět
Sjízdný propustí vpravo

Přenášet
Přenášení po levé straně
200 m
type
Most železniční
Chvatimech
62,1 km
Most je poměrně nízko nad řekou. Za vyššího stavu vodu (nad 50 cm v Březně) si tento most předem zkontrolujte, např. při prohlížení jezu ve Chvatimechu vzdáleném cca 200 m.
type
Přítok Čierny Hron
řeka přitéká z levé strany
Chvatimech
62,1 km
Za optimálních podmínek splavný přítok Hronu v délce cca 20 km. Doporučuji pevné lodě, případně nafukovací dvojky. Není vhodný pro rafty. Minimální stav pro splutí je vodočet v Hronci 75 cm.
300 m
type
Obec Chvatimech
pravý břeh (500m)
62,4 km
Za nedalekou křižovatkou se nachází pizzerie, cca 200 m od mostu. Doporučujeme při návštěvě daného podniku někoho nechat hlídat lodě, protože na levém břehu pod mostem se nachází kolonie ...
type
Most silniční
Chvatimech
62,4 km
1,1 km
type
Přítok Bystrianka
řeka přitéká z pravé strany
63,5 km
800 m
type
Most železniční
64,3 km
200 m
type
Most technický
Podbrezová
64,5 km
Začátek průjezdu přes Železárny Podbrezová. Domácími vodáky se tento úsek nazývá Industrial canyon. Plavba ve vysoké regulaci s nemožností vystoupení na břeh. Někdejší zprávy o železe v řece již nejsou pravdivé. Přesto je třeba dávat si pozor hlavně při jízdě podél betonových stěn, z nichž mohou trčet roxory. Úsek končí po projetí pod silničním mostem v Podbrezové.
type
Most technický
Podbrezová
64,5 km
type
Most pro pěší
Podbrezová
64,5 km
type
Most silniční
Podbrezová
64,5 km
500 m
type
Most technický
Podbrezová
64,9 km
type
Most technický
Podbrezová
64,9 km
type
Most pro pěší
Podbrezová
64,9 km
100 m
type
Most silniční
Podbrezová
65 km
800 m
type
Obec Podbrezová
levý břeh (600m)
65,8 km
1,6 km
type
Jez Lopej
Sjízdný
Lopej
67,4 km
Šikmý jez, výška 1 m, vpravo náhon. Přenášení po pravé straně je dost zdlouhavé a náročné. Nepřistávejte u česlí do náhonu. Ve střední části totiž česle chybí a je zde možnost vtažení lodi i s posádkou do náhonu. Na levé straně je zarostlý břeh s vysokými kopřivami a proto se na přenášení využívá jen výjimečně. Nejjednodušší je jez sjet. Za vyšší vody zalévá otevřené lodě a vyžaduje už nějaké vodácké dovednosti pro bezpečné splutí.

Sjíždět
Sjízdný středem

Přenášet
Přenášení po pravé straně přes náhon
type
Obec Lopej
67,4 km
200 m
type
Most silniční
Lopej
67,6 km
2,9 km
type
Most silniční
70,5 km
Pozor, na mostních pilířích dost často bývá nachytané dřevo, resp. celé stromy. Průplav mezi nimi může být občas složitější.
2,7 km
type
Obec Dubová
levý břeh (1,1 Km)
73,3 km
type
Most silniční
Dubová
73,3 km
300 m
type
Most pro pěší
Dubová
73,6 km
600 m
type
Most silniční
Dubová
74,2 km
100 m
type
Vodočet Dubová
pravý břeh
Dubová
74,4 km
type
Most technický
Dubová
74,4 km
300 m
type
Kemp Dronte
pravý břeh
Dubová
74,7 km
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
74,7 km
700 m
type
Obec Nemecká
levý břeh (400m)
75,4 km
type
Most silniční
Nemecká
75,4 km
3,5 km
type
Obec Brusno
78,9 km
type
Most silniční
Brusno
78,9 km
300 m
type
Most pro pěší
Brusno
79,2 km
300 m
type
Most železniční
Brusno
79,4 km
Železniční most pod kterým se nacházejí pilíře ze starého mostu. Jezdit u pravého břehu!!!
1,1 km
type
Skála Kráľovná
80,6 km
Skála, pod kterou táhne proud. Za vyšší vody jezdit vlevo okolo ostrova. Možnost skákání ze skály.
300 m
type
Most silniční
80,9 km
1 km
type
Majerka
pravý břeh
Mezibrod
81,9 km
type
Obec Mezibrod
pravý břeh (300m)
81,9 km
100 m
type
Most silniční
Mezibrod
81,9 km
2,1 km
type
Most silniční
84 km
1,2 km
type
Most silniční
Lučatín
85,2 km
400 m
type
Obec Lučatín
pravý břeh (100m)
85,6 km
1,9 km
type
Táborisko Mlynčok
levý břeh
87,5 km
+421 905 953 097
1,3 km
type
Most silniční
Slovenská Ľupča
88,8 km
1,2 km
type
Most silniční
Slovenská Ľupča
90 km
type
Obec Slovenská Ľupča
pravý břeh (700m)
90 km
Pri návštěvě Slovenskej Ľupče doporučujeme nechat u lodí hlídku.
500 m
type
Most technický
Slovenská Ľupča
90,5 km
1,6 km
type
Jez Slovenská Ľupča
Sjízdný
92,1 km
Sypaný jez s jazykem uprostřed, výška 1 m, náhon vpravo. Na podzim v roce 2018 upravovaná pravá strana jezu. Zatím v pohodě sjízdné. Při nižší vodě je však třeba přetáhnout loď přes mělčinu do odtékající vody.

Sjíždět
Sjízdný jazykem uprostřed

Přenášet
Přenášení po levé straně
2,7 km
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
94,8 km
Celkem vypečený přírodní stupeň. Za velké vody na konci jazyku zalévající válec. Za malé vody technický průjezd mezi kameny.
1,1 km
type
Most silniční
Šalková
95,9 km
type
Obec Šalková
95,9 km
800 m
type
Jez Šalková
Nesjízdný
Šalková
96,8 km
Kolmý jez s šikmou tabulí a menším skokem dole, výška 3 m, vpravo náhon.

Sjíždět
Nesjízdné

Přenášet
Přenášení po levé straně
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Šalková
96,8 km
Z města Banská Bystrica je dobrý přístup MHD, případně vlakem do stanice Šalková a pak po levé straně Hrona cca 1 km k jezu.
2,4 km
type
Most pro pěší
Banska Bistrica
99,2 km
1,1 km
type
Jez Smrečina
Sjízdný
Banska Bistrica
100,3 km
Šikmý jez, v pravé části široký jazyk, výška 0,5 m.

Sjíždět
Sjízdný jazykem vpravo

Přenášet
Přenášení po obou stranách
300 m
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Banska Bistrica
100,6 km
Nastupuje se hned pod jezom Smrečina na levé straně. Možnost odstavení automobilu na blízkém parkovišti.
type
Most silniční
Banska Bistrica
100,6 km
100 m
type
Most železniční
Banska Bistrica
100,7 km
100 m
type
Most pro pěší
Banska Bistrica
100,8 km
400 m
type
Most silniční
Banska Bistrica
101,2 km
400 m
type
Obec Banska Bistrica
101,6 km
type
Most silniční
Banska Bistrica
101,6 km
500 m
type
Přítok Bystrica
řeka přitéká z pravé strany
Banska Bistrica
102,1 km
100 m
type
Vodočet Banská Bystrica
pravý břeh
Banska Bistrica
102,2 km
1,5 km
type
Most silniční
Banska Bistrica
103,7 km
200 m
type
Most silniční
Banska Bistrica
103,9 km
1,5 km
type
Most silniční
Banska Bistrica
105,5 km
1,1 km
type
Kemp Iliaš
levý břeh
Banska Bistrica
106,6 km
2,2 km
type
Kemp Fort Geronimo
levý břeh
Vlkanová
108,8 km
+421 905 461 053
type
Vlkanovská peřej
Vlkanová
108,8 km
Za velké vody vlny až 2 m. Případné přenášení po levé straně.
1,2 km
type
Most silniční
Vlkanová
110 km
type
Obec Vlkanová
levý břeh (200m)
110 km
700 m
type
Most železniční
110,6 km
1,5 km
type
Evangelický kostel Hronsek - UNESCO
levý břeh (100m)
Hronsek
112,2 km
Dřevěný artikulární kostel je artikulární evangelický kostel v obci Hronsek, který je jako ukázka slovenské dřevěné sakrální architektury zařazen na seznam Světového dědictví UNESCO v rámci Dřevěných chrámů ve slovenské části Karpat.
Protestantské církevní obřady v Hronseku probíhaly do roku 1726 v místním renesančním zámku. Když už vyhrazené prostory pro obyvatele širokého okolí nepostačovaly, bylo rozhodnuto o výstavbě nového artikulárního kostela. Hronsek byl vybrán jako spádová obec severní části Zvolenské stolice. Pro jižní část to byl podobný kostel v Ostré Lúke.

V době stavby artikulárních chrámů habsburští úředníci dělali vše pro to, aby snížili trvanlivost protestantských církevních staveb. Svévolným překrucováním šopronských artikulí ještě zpřísňovali i tak omezující sankce. Pro stavbu v Hronseku bylo vybráno místo, kde byly v okolí bažiny a v bezprostřední blízkosti řeka Hron. Stavba přesto nebyla nikdy zatopena. Jedním z dalších požadavků bylo, aby všichni návštěvníci měli místo k sezení.

Stavba kostela začala 23. října 1725 a na podzim 1726 byla dokončena. Jméno autora projektu není známo. Kostel je postaven ve tvaru kříže. Delší rameno kříže má délku 23 m, kratší má 18 m, výška kostela je 8 m. Stavba je hrázděné dřevěné konstrukce z masivního dubového a modřínového dřeva.

Unikátní je použití klasické spojovací techniky hlavních nosných prvků, které jsou spojovány klasickými tesařskými spoji a dřevěnými kolíky. Vnitřní klenba kostela připomíná tvar převrácené lodi. Nacházejí se zde neobvyklé prvky skandinávské architektury, kterou charakterizuje sloupořadí v chóru zdobené iónským ornamentem a přístřešky při vstupu, podle čehož se usuzuje, že na stavbě pracovali řemeslníci z Norska či Švédska. Jedinečné je i amfiteatrální uspořádání lavic na emporách.

Oltář kostela má šest vyměnitelných obrazů. Obrazy jsou z roku 1771 od mistra Samuela Kialoviče. Nad oltářem jsou andělé držící erby šlechtických rodin z okolí, které podporovaly evangelickou církev. Varhany jsou dílem mistra Martina Podkonického z Banské Bystrice. Patří mezi vzácné barokní varhany a pocházejí z roku 1764. Lustr, původně pozlacený, je dar rychtáře Martina Hudce z Veľké Lúky.

Celková kapacita kostela je 1100 míst k sezení. Do kostela vede 5 vchodů, po obvodu je 30 oken. Střecha je šindelová s třemi kříži a kohoutem – symbolem křesťanské bdělosti.

V blízkosti je ve stejném stylu postavená zvonice, která vznikla současně s kostelem roku 1726. Na nádvoří jsou tři staré lípy, které byly vysázeny při vysvěcení kostela.

Dne 7. července 2008 na 32. zasedání Výboru UNESCO v kanadském Quebecu byl kostel i se zvonicí zapsán do Seznamu světového dědictví.
Wikipedie
200 m
type
Obec Hronsek
levý břeh (500m)
112,4 km
4 km
type
Obec Sliač
116,4 km
Známé lázeňské městečko se nachází na levém břehu. Lázně jsou od Hronu vzdálené asi 1,5 km. V lázeňském parku vyvěrají přírodní minerálky.
Pokud chcete navštívit městečko Sliač, hlavně za větší vody přistávejte při pravém břehu asi 100 m nad mostem. Dále řeka teče v regulaci a za vyšší vody se pod mostem těžko přistává. Za malé vody se těsně pod mostem dá přistát vlevo na výrazných mělčinách.
100 m
type
Most silniční
Sliač
116,5 km
4 km
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
Zvolen
120,5 km
Místo určené hlavně pro ukončení cesty ve Zvoleně. Nachází se asi 50 m nad mostem na pravém břehu. Pokud jsou spuštěny hradla na jezu, tak se přistává u zídky regulace v klidné vodě. Tehdy se na břehu nachází dost bláta. Při zvednutých hradlech lze přistát nad regulaci.
100 m
type
Most silniční
Zvolen
120,6 km
200 m
type
Obec Zvolen
120,8 km
100 m
type
Most pro pěší
Zvolen
120,9 km
type
Jez Zvolen I
Nesjízdný
Zvolen
120,9 km
Kolmý jez, výška 2 m, vlevo náhon, uprostřed zavřená šlajsna.

Sjíždět
Nesjízdné

Přenášet
Přenášení po pravé straně, přenášet lze rovnou spolu s následujícím jezem bez dávání na vodu (200 m).
400 m
type
Jez Zvolen II
Sjízdný
Zvolen
121,3 km
Šikmý jez se skokem nahoře a velkou vlnou dole, výška 2,5 m.

Sjíždět
Sjízdné prostředkem - dle stavu vody, doporučujeme sjíždět pouze zkušenějším vodákům

Přenášet
Přenášení po obou stranách
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
Zvolen
121,3 km
900 m
type
Most silniční
Zvolen
122,2 km
500 m
type
Most silniční
Zvolen
122,6 km
1000 m
type
Most silniční
Zvolen
123,6 km
200 m
type
Most železniční
Zvolen
123,8 km
type
Most silniční
Zvolen
123,8 km
100 m
type
Přítok Slatina
řeka přitéká z levé strany
Zvolen
123,9 km
3,3 km
type
Most technický
127,2 km
500 m
type
Tábořiště Budča
pravý břeh
127,8 km
1,5 km
type
Most silniční
129,2 km
2,6 km
type
Most silniční
Hronská Breznica
131,8 km
900 m
type
Most železniční
Hronská Breznica
132,7 km
800 m
type
Most pro pěší
Hronská Breznica
133,6 km
type
Obec Hronská Breznica
levý břeh (400m)
133,6 km
500 m
type
Obec Hronská Dúbrava
pravý břeh (300m)
134,1 km
type
Jez Hronská Dúbrava
Nesjízdný
Hronská Dúbrava
134,1 km
Kolmý jez, výška 3,5 m, vpravo elektrárna, vlevo šlajsna.

Sjíždět
Sjízdné vlevo šlajsnou, pokud je otevřená.

Přenášet
Přenášení po pravé straně
3,2 km
type
Obec Trnavá Hora
pravý břeh (500m)
137,3 km
type
Most silniční
Trnavá Hora
137,3 km
4,1 km
type
Most silniční
141,4 km
1,3 km
type
Zřícenina hradu Šášov
levý břeh (200m)
142,6 km
Šášovský hrad (hrad Šášov) je rozlehlá zřícenina hradu na strmém levobřežním bradle přímo nad tokem Hronu v nadmořské výšce 340 metrů přímo nad vesnicí Šášovské Podhradie (dnes městská část Žiaru nad Hronom).
Královský hrad se připomíná v roce 1253 jako majetek bratrů de Vancha, z nichž Štěpán byl ostřihomským arcibiskupem. Spolu s hradem Revište, situovaným jižněji na druhém břehu Hronu, chránil průchod a cestu do hornické oblasti, především do Banské Štiavnice a asi i proto ho získal v roce 1320 štiavnický komorský hrabě. Hrad se stal střediskem panství Šášov. V době gotiky a renesance často měnil majitele. Král Zikmund ho daroval v roce 1424 královně Barboře, v roce 1447 ho vlastnil Jan Jiskra. Královna Beatrix, manželka krále Matyáše Korvína, ho v roce 1490 darovala Dóciům, kteří ho vlastnili do vymření rodu v roce 1647. V roce 1650 získal hradní panství koupí Gašpar Lipai. Za tököliovského povstání v roce 1677 se povstalci zmocnili hradu a vyplenili ho. Od té doby byl ve správě eráru, a protože už ztratil svou obrannou funkci, od 18. století pustl.
Nejvýše položený gotický palác, který tvoří základ horního hradu, často přestavovali. Na dlouhém úzkém vnitřním dvoře byly rozmístěny obytné budovy a na konci terasy na nejvyšším místě byl palác opatřen později trojhrannou věží. Horní hrad se svažoval směrem od paláce k nádvoří, které uzavírala velká kulatá bašta, chránící vstup do horního hradu. Před ní ležící opevněné nádvoří lemovaly obytné budovy na konci s kulatou strážní věží. Hrad byl dobře opevněn i v renesanci.
Wikipedie
600 m
type
Vodácké tábořiště Šašovské Podhradie
levý břeh
143,2 km
600 m
type
Most silniční
143,9 km
type
Most železniční
143,9 km
type
Most silniční
143,9 km
1,9 km
type
Most silniční
Žiar nad Hronom
145,8 km
200 m
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Žiar nad Hronom
146 km
type
Vodočet Žiar nad Hronom
levý břeh
Žiar nad Hronom
146 km
200 m
type
Obec Žiar nad Hronom
pravý břeh (1,7 Km)
146,2 km
type
Most silniční
Žiar nad Hronom
146,2 km
1,5 km
type
Most technický
Žiar nad Hronom
147,7 km
2 km
type
Most silniční
149,7 km
7,9 km
type
Obec Hliník nad Hronom
levý břeh (700m)
157,6 km
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Hliník nad Hronom
157,6 km
Místo se využívá i na stanování. Kvůli blízkosti rychlostní silnice je však poměrně hlučné.
800 m
type
Most silniční
Hliník nad Hronom
158,4 km
300 m
type
Most pro pěší
Hliník nad Hronom
158,6 km
3,4 km
type
Most silniční
162 km
2,2 km
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
164,2 km
type
Revište
pravý břeh (300m)
164,2 km
Hrad pochází pravděpodobně z druhé poloviny 13. století[1], kdy byl postaven spolu se Šášovským hradem na opačné straně Hronu. Jejich význam spočíval v ochraně úzkého průchodu, kterým vedla obchodní cesta k středoslovenským hornickým městům.

V listině se připomíná v roce 1265 a později v roce 1331. Právě 14. století je považováno za těžiště jeho vzniku. Je uváděn jako hrad královský. Procházel rukama několika majitelů (jágerský biskup, Jan Jiskra z Brandýsa). Ten se stal majitelem hradu v roce 1447; koncem 15. století ho manželka krále Matyáše Korvína Beatrix darovala Dóczyům, kteří se stali postrachem okolí a zaměřili svou rozpínavost zejména proti hornickým městům (nezřídka se uchylovali k obyčejným přepadům a rabování). V jejich majetku byl až do vymření rodu v roce 1647. Po tomto roce se opět spolu s okolními vesnicemi dostal do královského majetku. Po nějakou dobu ve správě jednoho z rodů z Banské Bystrice rodiny Grueberů.

Hrad byl těžce poškozen během povstání Imricha Thökölyho, ale vzápětí byl opraven. Poslední využití hradu bylo na konci 18. století, kdy se zde nacházely ubytovny vojáků. Po jejich odchodu hrad pustl a již v 19. století byl pouze ruinou. Dnes tvoří malebné zříceniny zasazené do hustého lesního porostu. Wikipedie
100 m
type
Revište
pravý břeh
164,3 km
600 m
type
Most silniční
164,9 km
100 m
type
Most železniční
165 km
400 m
type
Most silniční
165,3 km
3,7 km
type
Most silniční
Žarnovica
169 km
type
Obec Žarnovica
pravý břeh (700m)
169 km
2,2 km
type
Most silniční
Žarnovica
171,3 km
3 km
type
Most silniční
Voznica
174,2 km
200 m
type
Obec Voznica
levý břeh (400m)
174,5 km
3,8 km
type
Obec Rudno nad Hronom
levý břeh (200m)
178,3 km
type
Most silniční
178,3 km
4,8 km
type
Obec Nová Baňa
pravý břeh (1,8 Km)
183,1 km
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
Nová Baňa
183,1 km
type
Most silniční
Nová Baňa, Nová Baňa
183,1 km
Vlevo nad mostem možnost táboření v záplavové zóně řeky.
300 m
type
Most silniční
Nová Baňa, Nová Baňa
183,5 km
type
Vodočet Břehy
Nová Baňa, Nová Baňa
183,5 km
3,4 km
type
Most silniční
186,9 km
1,8 km
type
Most silniční
188,7 km
3,1 km
type
Most silniční
191,7 km
4,6 km
type
Obec Psiare
pravý břeh (300m)
196,3 km
type
Vodočet
pravý břeh
Psiare
196,3 km
2,5 km
type
Obec Kozárovce
pravý břeh (1,5 Km)
198,8 km
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
Kozárovce
198,8 km
1,3 km
type
Most železniční
200,1 km
900 m
type
Most silniční
Tlmače
201,1 km
100 m
type
Obec Tlmače
levý břeh (300m)
201,2 km
1,4 km
type
Nádrž Velké Kozmálovce
202,6 km
1,1 km
type
Hráz Velké Kozmálovce
203,8 km
Přenášet
Přenášení po pravé straně
400 m
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
204,2 km
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
204,2 km
type
Vodočet
levý břeh
204,2 km
2,4 km
type
Jez Tekov
Nesjízdný
206,6 km
Kolmý jez, výška 3,5 m, vpravo elektrárna.

Sjíždět
Nesjízdné

Přenášet
Přenášení po pravé straně
300 m
type
Most silniční
206,9 km
3,7 km
type
Jez Kalnica
Nesjízdný
210,6 km
Šikmý jez s velkým skokem nahoře a malým dole, pod jezem spousta kamenů, výška 4 m. Po pravé straně elektrárna.

Sjíždět
Nesjízdné

Přenášet
Přenášení po levé straně
2,9 km
type
Most železniční
Kalná nad Hronom
213,5 km
type
Most silniční
Kalná nad Hronom
213,5 km
type
Jez Kalná nad Hronom
Nesjízdný
Kalná nad Hronom
213,5 km
Výška 1,5 m

Sjíždět
Po prohlédnutí možná šlajsnou uprostřed.

Přenášet
Přenášení po pravé straně
200 m
type
Obec Kalná nad Hronom
pravý břeh (300m)
213,7 km
type
Místo nástupu na řeku
pravý břeh
Kalná nad Hronom
213,7 km
6,2 km
type
Most železniční
219,9 km
2,9 km
type
Jez Turá 1
Nesjízdný
222,7 km
Kolmý jez, výška 1,5 m, po pravé straně rybí přechod. V pravo začíná náhon končící elektrárnou. Náhonem je možné jet a vyhnout se tak oblouku Hronu s jezy Turá 2 a Turá 3 (elektrárnu s výškou 5 m potřeba včas přenést).

Sjíždět
Nesjízdné

Přenášet
Přenášení po levé straně
1 km
type
Jez Turá 2
Sjízdný
223,8 km
Výška 1 m

Sjíždět
Sjízdný po pravé straně

Přenášet
Přenášení po levé straně
1,1 km
type
Jez Turá 3
Sjízdný
224,9 km
Výška 1,5 m

Sjíždět
Sjízdné po levé straně

Přenášet
Neznámé
500 m
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
225,4 km
2 km
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
227,4 km
1000 m
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
228,3 km
1,2 km
type
Most silniční
229,5 km
1000 m
type
Vodník
levý břeh (100m)
230,4 km
1,2 km
type
Most silniční
231,6 km
2,4 km
type
Jez Šarovce
Nesjízdný
234 km
Vysoký kolmý jez, vlevo elektrárna

Sjíždět
Nesjízdný

Přenášet
Přenášení po pravé straně
3,2 km
type
Obec Svodov
pravý břeh (500m)
237,2 km
100 m
type
Jez Svodov
Sjízdný
Svodov
237,4 km
Sypaný jez, výška 1 m

Sjíždět
Sjízdný jazykem vpravo

Přenášet
Přenášení po pravé straně
3,1 km
type
Obec Želiezovice
pravý břeh (600m)
240,5 km
500 m
type
Most silniční
Želiezovice
240,9 km
400 m
type
Jez Želiezovce
Sjízdný
Želiezovice
241,3 km
Neznámé

Sjíždět
Neznámé

Přenášet
Přenášení po obou stranách.
3,9 km
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
245,2 km
400 m
type
Obec Hronovce
pravý břeh (800m)
245,6 km
2,5 km
type
Most silniční
248,1 km
400 m
type
Jez Hronovce - Čajakovo
Sjízdný
248,5 km
Sypaný šikmý jez, výška 1 m.

Sjíždět
Sjízdný jazykem vpravo

Přenášet
Neznámé
2 km
type
Obec Pohronský Ruskov
pravý břeh (400m)
250,5 km
200 m
type
Jez Pohronský Ruskov
Sjízdný
Pohronský Ruskov
250,7 km
Sypaný šikmý jez, výška 0,5 m.

Sjíždět
Sjízdný jazykem vpravo

Přenášet
Neznámé
300 m
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
Pohronský Ruskov
251 km
400 m
type
Most železniční
Pohronský Ruskov
251,4 km
2,4 km
type
Obec Čata
pravý břeh (900m)
253,8 km
5,5 km
type
Most silniční
Bíňa
259,3 km
300 m
type
Obec Bíňa
pravý břeh (300m)
259,6 km
5,4 km
type
Most silniční
265 km
type
Vodočet Kamenín
265 km
6,4 km
type
Stupeň
Nízký sjízdný stupeň
271,5 km
2,1 km
type
Místo nástupu na řeku
levý břeh
273,5 km
200 m
type
Most silniční
273,8 km
1,2 km
type
Most železniční
275 km
700 m
type
Ústí do Dunaje
275,7 km