Aktuální sjízdnost řeky

úsek: Sobíňov - Bílek

Délka: 3,7 km
Max. obtížnost: Proudící voda (ZWC)
Z pohledu WW turistiky a divoké vody se následující úsek řeky nevyužívá.

Aktuální sjízdnost úseku

Loď Nesjízdný - málo vody
Raft Nesjízdný - málo vody
aktualizováno 27.07.2024 5:50:00

úsek: Bílek - Horní Sokolovec

Délka: 5,2 km
Max. obtížnost: Divoká voda (WW4)
Vodočet Bílek: Minimum (3 m3) 4 m3, Optimum 6 - 7 m3 (začíná vysoká obtížnost)

Úsek začíná obtížností ZW. Se vstupem do chráněného území však postupně nabírá na obtížnosti WW2 - WW3. První těžší peřej je Mikšova jáma WW3.

Obtížný úsek:
Na začátku soutěsky Koryto přistát vlevo (zatáčka vlevo) a prohlížet obtížný úsek WW4. Možnost přenášení vlevo po červené. Soutěska je sjízdná pouze za nižší vody (posoudit na místě). Problematická záchrana spíše vpravo.

Nebezpečí:
Úzké koryto s velkým spádem, kamenitá peřej, velké vývařiště, vodopád s mělkým dopadem, nebezpečí zaklínění a nebezpečí padlých stromů, problematické jištění a záchrana.

Pokračování:
Dále úsek WW3 - WW4 cca 1/2 km. Zhruba v polovině, hned za železnou lávkou, nebezpečná levotočivá zatáčka, která táhne pod skálu s hrozícím zaklíněním. Dále se obtížnost postupně snižuje na WW2. Před cílem tři jezy. Pozor na vývařiště u prvního kolmého jezu!!! Za druhým jezem/stupněm snížení obtížnosti na WW1.

Aktuální sjízdnost úseku

Loď Nesjízdný - málo vody
Raft Nesjízdný - málo vody
aktualizováno 27.07.2024 5:50:00

úsek: Horní Sokolovec - Pařížov

Délka: 24,2 km
Max. obtížnost: Lehké peřeje (WW1)
Z pohledu WW turistiky a divoké vody se následující úsek řeky nevyužívá.

Aktuální sjízdnost úseku

Loď Nesjízdný - málo vody
Raft Nesjízdný - málo vody
aktualizováno 27.07.2024 5:50:00

úsek: Pařížov - Mladotice

Délka: 6,9 km
Max. obtížnost: Lehké peřeje (WW1)
Vodočet Pařížov: Minimum 7 m3, Optimum 10 m3

Řeka protéká krásným lesnatým údolím se sjízdnými jezy a obtížností okolo WW1. Obtížnost řeky se krátce zvyšuje na jezech a také těsně před cílem při vjezdu do Mladotic kde v pravotočivé zatáčce začíná obtížnější peřej WW1+ (WW2), která je však bez větších problémů sjízdná.

Aktuální sjízdnost úseku

Loď Nesjízdný - málo vody
Raft Nesjízdný - málo vody
aktualizováno 27.07.2024 5:50:00

úsek: Mladotice - Ronov nad Doubravou

Délka: 3,0 km
Max. obtížnost: Těžší peřeje (WW2)
Vodočet Pařížov: Minimum 7 m3, Optimum 10 m3

Při průjezdu Mladoticemi se proud na chvíli zklidní, ale hned v první pravotočivé zatáčce začíná kamenitým polem nejtěžší a nejkrásnější úsek střední Doubravy - Peřej Martin a její okolí.

Peřej Martin WW2:
Vlastní peřej začíná za Mladoticemi hned za druhou zatáčkou (prudká levá). Následuje zvýšením spádu řeky, několik stupínků a válečků. Vlastní vyhlášené fotogenické místo je v následující mírnější pravé zatáčce. Uprostřed řeky je kámen, na který neomylně najedou všichni, kteří se nedrží po celou dobu pravotočivé zatáčky důsledně vpravo. Za střední a vyšší vody je možné kámen objet i vlevo. Nájezd doleva je však opět nutné provést včas.

Peřejí Martin však zajímavý úsek nekončí. Obtížnost sice mírně poklesne na WW1 - WW2, ale je třeba dávat pozor a to až k prvnímu jezu, kde peřejnatý úsek končí.

Následuje zklidnění řeky na ZW, ukončení plavby u silničního mostu nebo průjezd Ronovem nad Doubravou se sjízdným jezem a zakončení plavby u loděnice místních skautů.

Aktuální sjízdnost úseku

Loď Nesjízdný - málo vody
Raft Nesjízdný - málo vody
aktualizováno 27.07.2024 5:50:00

úsek: Ronov nad Doubravou - Záboří nad Labem

Délka: 30,8 km
Max. obtížnost: Mírně proudící voda (ZWB)
Z pohledu WW turistiky a divoké vody je úsek z Ronova až do soutoku s Labem nevyužívaný.

Aktuální sjízdnost úseku

Loď Nesjízdný - málo vody
Raft Nesjízdný - málo vody
aktualizováno 27.07.2024 5:50:00